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2018 | 03 | 08 GP Australien | GP Australia: Preview Interview 13. März 2018

Sebastian nach 2 Wochen Wintertest ist es jetzt wieder an der Zeit zu packen, bevor es nach Melbourne geht. Welches Feedback kannst Du zu den Wintertests in Barcelona geben?
Ich denke, wir starten mit unserem SF71H von einer guten Basis. Jetzt müssen wir nur weiter an der Entwicklung arbeiten, um das Potenzial weiter auszubauen und das Auto zu verbessern. Ich habe großes Vertrauen in unser Team. Ich weiß, wie gut die Jungs in Maranello arbeiten und auch wie engagiert sie sind.

Viele Teams, auch unsere Hauptkonkurrenten sind beim Test beeindruckende viel Kilometer gefahren. Was genau hat Ferrari gemacht?
Auch wir haben in Bezug auf die Kilometerleistung gute Arbeit geleistet und sind insgesamt 4.323 Kilometer gefahren. Ich persönlich bin an einem Tag 188 Runden gefahren, das sind 875 km und über den gesamten Test verteilt ergeben das fast dreitausend Kilometer! Wir hatten kein schwerwiegendes Problem mit dem Auto, und das Fahren hat mir viel Spaß gemacht. 

Es wurde viel über unsere Konkurrenz bei der Rennsimulation gesagt. Welche Meinung als Fahrer hast Du dazu?
Unsere Konkurrenten - Mercedes und Red Bull - haben für die Simulation ihrer Renndistanz eine Kombination der Reifenmischungen genutzt, die sie so beim Grand Prix nicht verwenden dürfen. Dies hat Auswirkungen auf die Strategien und letztendlich auch auf das Ergebnis.

Sprechen wir über das Reifen-Management: Könnte Blasenbildung ein Problem werden?
Ich finde es ganz normal, dass jedes Team versucht, den Reifenlieferanten in die Richtung zu bringen, die am besten zu eigenen Auto passt. Wir denken, Pirelli hat mit der Auswahl der Mischungen gute Arbeit geleistet. 

Freust Du Dich auf das erste Rennen in dieser Saison?
Ich kann es kaum erwarten, nach Australien zu kommen, denn sobald wir edort sind, werden wir alle unter den gleichen Bedingungen an den Start gehen. Und wie gesagt, ich vertraue unserem Auto.

2018 | 03 | 08 Test Barcelona 8 Mar 2018

On his last day of testing, Vettel completes a trouble-free GP simulation

Winter testing has now ended for Seb Vettel. The next time he meets up with the SF71H will be in Melbourne, for free practice at the Australian Grand Prix. The final day of testing for the German champion was given over to a programme that included set-up and tyre evaluation with different fuel loads, the classic race weekend simulation that signs off winter testing for every driver. By the end of the day, Seb had completed no fewer than 188 laps (equivalent to over 875 kilometres,) in all conditions, including a false start test, with other cars on track. His best lap was a 1’17”182, set on the new Hypersoft tyres that are making their debut this season.

“The times on these test days don’t mean much,” repeated Sebastian. “The important thing is that the SF71H has proved to be very strong, allowing us to run all day without any significant problems. We are still working on some things for the first race and it’s not really possible to make any predictions based on the performance of the other teams, because everyone is running a different programme. However, I’m happy for the guys in the team.”
It was cloudy and chilly this morning at the Catalunya circuit and then a bit milder in the afternoon, with an average temperature of 15 degrees (28 track temperature) with a few gusts of wind.

2018 | 03 | 06 Test Barcelona 6 Mar 2018

Pushing for the 800 – That’s the distance in kilometres covered by Seb today in the SF71H

171 laps of the Catalunya Circuit totals 796 kilometres. That’s the distance Sebastian Vettel reeled off in the SF71H on this the first day of the second and final pre-season test session.
This time, the weather behaved itself with air temperature reaching 15 degrees and the track hitting 26. Only wind in the afternoon affected the session.

Scuderia Ferrari set to work on the dot of 9, the car doing some laps fitted with sensors to acquire data linked to the aerodynamics. After that came some relatively long runs, switching between the Soft and Medium compound tyres. It was on the latter that Seb set his fastest time in 1’20”396, on his 66th lap.

“It was a good day’s work,” commented the driver at the end of the session. “We managed to get through our programme, even if the conditions weren’t always ideal, because of the wind.”

2018 | 03 | 01 Test Barcelona  01 March 2018

120 laps for Seb today, almost 300 over three days

Montmelò – The 120 laps Sebastian Vettel drove today, brings the total completed by the SF71H over what was effectively just a three day session to 298, equivalent to 1387.19 km/h. After yesterday’s snowfall, temperatures were very definitely on the up today at the Catalunya Circuit: at the end of the session, there had been a high of 12.7° air and almost 15 on track, but damp conditions in the morning still affected the work. It explains why, during the first few hours, Seb used wet weather Intermediate tyres, before switching to new and used Softs for the rest of the day. The final part of the session was given over to long runs, which yielded a best lap during these tests of 1’20”241. “The afternoon wasn’t exactly ideal,” commented the driver, “because of the track conditions and also a bit of time lost in the garage to sort out a few details. I’d have liked to have driven more, but we can do that next week, when we will start to get a clearer picture.”

The team also did some pit stop practice. Testing resumes on Tuesday 6th March, running through to the 9th.

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